Experiments



EXPERIMENT NÚMERO 1: EL COS HUMÀ


El primer experiment que hem fet ha estat per conèixer una mica més el cos humà. 
Hem aprofitat de fer ara aquesta activitat perquè estem treballant la unitat del cos, i en aquesta edat encara ens costa una miqueta de plasmar-lo en un dibuix.  No obstant, és un concepte del dibuix que anirem treballant durant tot l'any, així que els podeu anar ajudant a casa.
Bé, el primer que hem fet ha estat decidir entre tots i totes quin cos fariem i, a sorts, li ha tocat a la Marta! 
Hem fet una gran rotllana i hem estès un gran paper d'embalar al terra. Després li hem demanat a la Marta que  s'estirés i hem repassat la seva silueta. 
Finalment hem fet els retocs finals: les sabates, els pantalons, la samarreta, les parts de la cara, etc...i deprés, partint el grup en dos, hem pintat la nostra figura gegant!!






EXPERIMENT NÚMERO 2: SIMETRIA: ELS COLORS DE LA TARDOR.

Com que som a la tardor, hem aprofitat l'experiment de simetria per jugar amb els colors més significatius d'aquesta estació.

Cada nen i nena ha escrit el seu nom en una cartulina que hem dividit per la meitat.

A dins, hi hem posat tres colors de la tardor: el verd, el vermell i el taronja. Ells m'han ajudat a posar la pintura en un dels costats del paper. Alguns hi volien formes i d'altres lletres del seu nom. 

A continuació hem ajuntat les dues parts del paper i hem apretat ben i ben fort! i... sorpresa! hem fet una simetria! Alguns diuen que els ha sortit una papallona, d'altres un cotxe o fins i tot un nen amb els braços amunt. Això sí! totes han quedat xulíssimes!!! 










Després us ensenyarem com ha quedat!!! 




EXPERIMENT NÚMERO 3A: TASTEM ELS FRUITS DE LA TARDOR!!

Hem tastat les fruites que ens heu portat de casa: el raïm, la poma i el caqui.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració!!





A cada taula hem posat una mica de cada fruita: raïm blanc i negre, caqui i poma. 
Alguns de nosaltres no hem volgut tastar la fruita, d'altres hem menjat allò que ja coneixem i hem tastat tantes vegades a casa. En canvi, alguns nens i nenes més atrevits hem provat gustos nous com el caqui i ens ha agradat tant que hem deixat el plat pelat! 
A més, hem explicat com eren les fruites per dins i per fora, hem observat les fruites que tenen llavors i hem explicat que el vi surt del raïm i el procès de la verema.

(Perdoneu que no posi fotos però la meva càmara està una mica enfadada amb mi i m'està fent la guitza... quan fem les paus em donarà totes les fotos pendents que tenim ella i jo! Merci per l'espera!)

EXPERIMENT NÚMERI 3 B: TASTEM LES FRUITES DE LA TARDOR.
Avui hem tornat a tastar nous gustos: la mangrana, la mandarina i el boniato!
Primer de tot hem explicat les característiques de cada una de les fruites: com són per fora i per dins, comparar si són dures o toves, classificar colors, descobrir les llavors, investigar si neixen d'una planta o no,...
Us puc dir que de mandarines no n'ha quedat ni una, els boniatos els hem tastat força i amb les mangranes hi ha hagut una mica de tot: els que feien males cares, els que han descobert un nou gust i en volien més i més, els que la textura no els ha fet gràcia i no s'han atrevit a provar-ho... en fi... hem rigut molt tots plegats!
















EXPERIMENT NÚMERO 4: COLORS CLARS I FOSCOS

Hem après el truc d'aconseguir molts tons a partir d'un color que ens agrada molt. 
Nosaltres ho hem fet amb el verd, en aquest cas. I hem descobert que si hi afegim una mica de pintura negre aconseguirem un verd més fosc. En canvi, si volem un verd més claret, només cal afegir-hi pintura blanca!!









EXPERIMENT NÚMERO 5: MELMELADA DE CODONY

El primer que va fer l'Elena és bullir els codonys a casa seva i portar-los a l'escola preparats per escalfar-los amb el sucre. 
Abans, però, vam tocar el codony per adonar-nos que era dur com el boniato. 
Una vegada bullit, vam veure que els podiem aixafar sense problemes, igual que el boniato també. 

Vam anar al laboratori de l'escola i vam observar l'espai on estavem. Era l'espai on els nens i nenes gran de l'escola feien els experiments! Així que no podiem tocar res perquè hi havia materials que es podien trencar i per tant, les mans al darrere!!!

Vam encendre el foc per escalfar el codony i vam anar afegint el sucre. Quina bona olor que feia!!!!  I tots vam remenar una mica! 
l'Elena va poder fer poques fotos perquè com que estavem davant d'una olla calenta i teniem el foc encès, havia de tenir els ulls ben oberts!







EXPERIMENT NÚMERO 6: SENSACIONS. EL TACTE

Hem jugat amb la farina! Mentre jugavem, anavem explicant quins altres materials coneixiem que fossin suaus com la farina. Alguns de nosaltres ens hem equivocat però ens ha servit per anar classificant les diferents textures que podem descobrir amb el tacte. Exactament això és el que treballarem en el proper experiments. Tou/dur, llis/rugós, aspre/suau

Ens ho hem passat super bé! 

(des d'aquí dóno gràcies a la mare de l'Iker G, per portar-me la farina!!)












EXPERIMENT NÚMERO 7: SENSACIONS: EL TACTE

Hem treballat el tacte suau i aspre. 
Hem utilitzat diferents materials. Primer de tot hem pensat nosaltres sols com era el material que ens havia tocat,  i després hem explicat als nostres companys quin objecte era i quin tacte tenia.








PARES!
Aquest trimestre ja no farem més experiments. Els vostres fills i filles s'ho han passat super bé aprenent d'una forma diferent i més lúdica. Així que continuarem l'experimentació el segon trimestre!

Ei! i si voleu podeu continuar els experiments a casa fent una mica de "merder" a la cuina! Sempre és divertit que els nens ens ajudin una mica a l'hora de cuinar.  

Poden arrebossar la carn, ajudar-vos a fer petites mandonguilles, remenar la massa per fer un pastís boníssim.... ja m'ho explicareu!

TORNEM!!!!! 

EXPERIMENT NÚMERO 8: AMPOLLES DE COLORS

Per fer aquest experiment hem necessitat paper Pinotxo de color taronja i verd i una ampolla petita d'aigua.
Cada taula ha fet boletes d'un color i quan ja en teniem moltes, les hem posat dins l'aigua, hem posat el tap i ...a barrejar!! l'aigua s'ha tenyit del color dels papers!!


























EXPERIMENT NÚMERO 9: RECICLEM!!

Avui hem esmorzat a la classe per aprendre a reciclar. Hem parlat sobre la importància que té el reciclatge i que tots hem de ser conscients que no podem embrutar el nostre món. 
Ha estat divertit, perquè cada un de nosaltres ha hagut de pensar una mica a quin contenidor havia de llençar el paper, la plata, els tetra bricks,... 
























EXPERIMENT NÚMERO 10: FEM UN VOLCÀ

Aquest experiment ha estat molt divertit tot i que algun nen el recordava de l'any passat.
Hem necessitat un got petit de plàstic, vinagre i bicarbonat. 
Quan barregem el vinagre i el bicarbonat, fa una reacció química on es crea molta espuma, que acaba sortint del got com si fos un volcà!!










EXPERIMENT NÚMERO 11: EDUCACIÓ VIÀRIA


A la classe hem treballat l'educació viària i hem vist algunes senyals. La classe s'ha transformat en els carrers de Terrassa  i nosaltres en cotxes! Ens ho hem passat molt bé i hem après moltes coses!!!



















EXPERIMENT NÚMERO 12: LLUM MÀGICA


Hem fet un experiment molt original que ha agradat moltíssim!! 

Per fer-lo hem necessitat una pastilla efervescent, un got, llet, oli de girasol i una llanterna.

Primer hem posat dins del got una mica de llet. Després hi hem posat l'oli i hem deixat reposar els líquids durant un parell de minuts per veure que no es barrejaven.

Seguidament hem tancat les persianes de la classe i la llum per tal de quedar-nos el més a les fosques possible. I finalment, hem tirat la pastilla efervescent i hem posat la llum de la llanterna al cul del got.  
Ha estat genial construir una llum relaxant amb bombolles de llet que pugen i baixen lentament mentre estan il.luminades! 

Tots ens hem quedat bocabadats!!!!















 (TREBALL COOPERATIU) NÚMERO 13: 

LES CÀPSULES DE NESPRESSO.

Avui ens han vingut a veure nois i noies de l'escola Heure de Terrassa. Com ja sabeu, és una escola per a discapacitats de diferent grau que treballen en diferents projectes per poder-se incorporar a la vida laboral.

Doncs bé, ens hem quedat parats del projecte tant impressionant que estan fent amb les càpsules de la Nespresso.

Us explicaré pas per pas tot el que fan:

1- Recollir les càpsules plenes i brutes dels amics, família o altres persones.

2- Cal saber que quan s'utilitza una càpsula de cafè, la part que queda a dins, es diu marro . El marro ja no es pot utilitzar per tornar a fer cafè.

3- Netejar les càpsules fent servir un pelador per treure la part de dalt i un pinzell per treure el marro de dins. Finalment netejar amb aigua.

4- Una vegada estan totes netes, s'ordenen per colors. 

5- Preparació de la comanda: les escoles demanen càpsules netes per fer activitats. La feina d'aquests nois és agrupar per colors i nombre demanat. Per fer-ho, utilitzen unes graelles per no equivocar-se comptant. Si, per exemple, s'ha demanat 20 càpsules de color blau, agafaran una graella i posaran una càpsula damunt de cada númerob fins arribar al 20. Després les agruparan totes perquè s'han assegurat que no s'han descomptat. 

6- El següent pas és portar a les escoles la comanda. 

7-  què passa amb el marro? què en fem? Doncs es tira a la compostadora, que és com un contenidor orgànic. Per tant, en aquest contenidor també s'hi tiren restes de menjar i fulles seques.

8- Següent pas: tot el que hi dins la compostadora es barreja amb una pala i es convertirà en un compost molt ric per la terra. 
Aquest compost l'utilitzen per dues coses: la primera per construir un hort a l'escola que funciona molt i molt bé i la segona és per recaptar una mica de diners per poder marxar de convivències. I com? doncs fan bossetes del compost i les venen el dia de sant Jordi.

Ha estat una experiència molt bonica perquè aquests nois s'han preparat l'explicació molt bé. Fins i tot estaven nerviosos per intentar que se'ls entengués amb claredat. 

Al final ens han explicat que eren discapacitats. Aquesta paraula, pels més petits ha estat complicada d'entendre, i ells mateixos han explicat que eren nois que necessitaven una miqueta més d'ajuda que les altres persones.

Ells tenen un nom de grup anomenat PTVA (programa de treball per la vida adulta).

Com que són nois de 13 a 18 anys, aprenen a fer treballs en cadena per incoporar-se a la vida laboral, sempre guiats i amb ajuda. 

Actualment estan iniciant les pràctiques al FUPAR. 

Crec que és bo que els nens i nenes aprenguin d'aquests nois. El més important per aprendre a  respectar a tots per igual i ajudar als altres sempre que ho necessitin sense riure's de les seves discapacitats. I després perquè vegin que es pot arribar molt lluny i fer projectes genials si es treballa en cadena.

Espero que us hagi agradat!! 

Prometo posar fotos!! :)


























NÚMERO 14: LA LLUM I LA PATATA


Bon dia a tots! Us vaig prometre que seguiriem com creixen les arrels de patata tots junts. Així que a partir d'avui començo a posar les fotos de cada dia.

DIUMENGE:


DILLUNS;   


DILLUNS: ( no us he pogut posar abans les fotos perquè no hi era)









CUCS DE SEDA!!







Els nostres cucs s'estan fent molt grans i un d'ells ja està fent el seu capoll!

Els nostres cucs ja han fet el seu capoll!! Alguns s'han mort però sort que els altres van fent tota la seva transformació!






FEM CRISPETES!!!!!

Hem anat a la sala de mestres a fer crispetes i a escoltar quin soroll feien quan petaven dins del microones. Després ens les hem menjat!!!












FEM CREIXER LA PLANTA DE LES LLENTIES??


Les nostres plantes ja comencen a sortir!!!!! És tot molt emocionant!! 

Les plantes ja han crescut moltíssim!!!!!



TAST DE NUGGUETS I FRITOS!!!

TEXAS!




Us hem de dir que ens han encantat i que ens ho hem menjat en un tres i no res!!!! (Aquí no he fet fotos)




12 comentarios:

  1. Hola !!
    Queria comentar que la asignatura de experimentación es genial.Carol se lo pasa bomba y va muy contenta.

    ResponderEliminar
  2. Gracias!!! Si..se lo passan muy bien!! Siempre quieren más!!


    ResponderEliminar
  3. Que bé s'ho passen amb els experiments!! El Jan sempre els vol repetir a casa. Gràcies per les fotos! ;-)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. S! s'ho passen molt bé! tot i així estaven mig enfadats perquè no vam utilitzar el sucre!!
      ja els he explicat que el proper dijous farem melmelada de codony i aleshores el farem servir.

      Eliminar
    2. Sí? jaja...
      El Jan em va dir que la Mercè s'havia oblidat de compar-los :-)

      Eliminar
  4. Ja, ja, ja, Elena segur que l'Adriá t'ho recordava cada cinc minuts.

    ResponderEliminar
  5. Ei!! Quins cotxes mès macos!!!!!! Com us divertiu :)

    ResponderEliminar
  6. Si oi? jajaja...de tant en tant fem el pallasso una estona! sort que no em veieu a mi!!!

    ResponderEliminar
  7. Fantàstic l' experiment de les càpsules de cafè!!!!!!! Molt bona iniciativa per l' integració. Felicitats!

    ResponderEliminar
  8. La carol esta entusiasmada amb l' experiment de la patata. Cada dia pregunta si han posat fotos novas.

    ResponderEliminar
  9. Hola Eva! si...però no he estat per casa i no he pogut fer-li gairebé fotos..imprevistos!!
    La patata està creixent molt! ja era hora! estava una mica adormida... i si no surt l'experiment m'ho recordaran tot el curs!! jajaja

    ResponderEliminar